يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
در صورتی که یکی از نمایندگان فروش نیوشا رو می شناسید، برای خرید محصول به وی مراجعه نمایید. برای یافتن نمایندگان فروش، به شبکه های اجتماعی مراجعه نموده و هشتگ نیوشا را سرچ نمایید. در صورت عدم توانایی یافتن نماینده فروش، فرم بالا را تکمیل نمایید.
انتخاب تصویر

استعلام امتیاز

نمایش امتیاز

جمع امتیازات

امتیاز سفارش:
0
امتیاز کل مشتری:
0

جوایز قابل انتخاب

شیوه‌های کسب امتیاز
هر 250 هزار ریال
1 امتیاز
  • این امتیاز صرفا برای استفاده مشتریان وفادار بوده و به ازای ثبت سفارش برای مشتریان محاسبه می گردد.
  • بعد از هر سفارشی که نماینده فروش برای مشتری ثبت می کند، از طریق پیامک امتیاز حاصل از سفارش جدید و امتیاز کل اعلام خواهد شد.
  • معیار شناسایی مشتری وفادار و دریافت امتیاز در این باشگاه (آدرس) می باشد.

سیب ترش: گیاهشناسی، خواص و توصیه‌های قبل از مصرف

سیب ترش نیوشا

نام تجاری گیاه:

Granny Smith Apple

نام علمی گیاه:

Malus domestica × sylvestris

تاریخچه و گیاهشناسی:

سیب ترش گرانی اسمیت بومی استرالیا است و زمانی شناخته شد که خانمی به نام ماریا آن اسمیت بذر آن را در دهه ی 1860 میلادی، به اشتباه کشت کرد. به همین سبب این میوه را گرانی اسمیت، نامیده اند. گرانی به معنی مادربزرگ است و اسمیت نام این خانم بود. براساس منابع موجود، این گیاه حاصل تلاقی دو گونه‌ی Malus domestica  و Malus sylvestris است.

نخستین بار در دهه ی 1930 سیب گرانی اسمیت به اتحادیه ی اروپا صادر شد، سپس در دهه ی 1970 به ایالات متحده ی آمریکا راه یافت. این نوع سیب در سوپرمارکت ها به وفور یافت می شد چون به دلیل داشتن پوست ضخیم و خاصیت انبارداری، برای حمل و نقل مناسب بود. این میوه می تواند از اواخر اسفند برداشت و تا آبان ماه در انبار نگهداری شود. امروزه سیب ترش در استرالیا، اروپا، نیوزلند، آمریکای جنوبی و ایالات متحده ی آمریکا کشت می شود.

دانستنی های کشاورزی

گیاهشناسی و نحوه زراعت (کاشت، داشت، برداشت) سیب ترش

خواص سیب ترش:

خواص سیب ترش:

مواد موثره و ارزش تغذیه ای سیب ترش

کلروژنیک اسید، کافئیک اسید، کاتچین، اپی کاتچین، روتین، کوئرستین، فلوریدزین، سیانیدین.

enlightenedپس از جنگ جهانی اول سیب ترش، محصول صادراتی اصلی استرالیا بود و در نهایت به یکی از محبوب ترین انواع سیب در استرالیا تبدیل شد.

دوز مناسب مصرف سیب به عوامل گوناگونی مانند سن فرد، سطح سلامتی و عوامل دیگر بستگی دارد. هم اکنون اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده دوز مناسب سیب در دسترس نیست. به یاد داشته باشید محصولات طبیعی همیشه لزوما ایمن نیستند و حد مجاز مصرف آنها می‌تواند مهم باشد. هنگام مصرف این مواد به دستورالعمل روی برچسب محصول توجه نمایید و پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

1 تا 2 ساعت قبل یا بعد از غذا.

عوارض جانبی و واکنش های حساسیت زا

بارداری و شیردهی

مصرف سیب در مقادیر موجود در غذا ایمن است. اما، در حال حاضر اطلاعات کافی درباره ایمنی مصرف آن در مقادیر بیشتر به عنوان یک دارو دردسترس نیست.

کودکان

مصرف خوراکی پکتین سیب در مدت کوتاه ایمن به نظر می‌رسد.

دیابت

سیب، به خصوص آبمیوه آن، می‌تواند سطوح قند خون ر ا افزایش دهد. اگر دیابت دارید و سیب مصرف می‌کنید، قند خونتان را با دقت کنترل کنید.

حساسیت به زردآلو و گیاهان مرتبط

سیب ممکن است باعث واکنش آلرژیک در افراد حساس به خانواده رزاسه شود. اعضای این خانواده شامل زردآلو، بادام، آلو، هلو، گلابی و توت فرنگی هستند؛ همچنین ممکن است باعث واکنش آلرژیک درافراد حساس به گرده درخت توس (غان) شود. اگر حساسیت‌هایی دارید، پیش از مصرف سیب با پزشکتان مشورت کنید. 

واکنش های حساسیت زا

به طور کلی، هر فرد ممکن است نسبت به گیاهان و ادویه ‌های خاصی حساسیت داشته باشد که این حساسیت باید در درجه اول توسط خود فرد و در درجه دوم توسط پزشک تشخیص داده شود. البته این واکنش‌های آلرژیک عوارض جانبی مزمن یا حاد ایجاد نمی‌کنند و بعد از شناسایی گیاه حساسیت‌زا و قطع مصرف آن‌، عوارض ناشی از آلرژی برطرف خواهد شد.

هیچ شرکت یا هیچ محصولی نمی‌تواند از واکنش‌ های آلرژیک بدن ‌های مختلف از پیش آگاهی داشته باشد. ناسازگاری بدن با یک یا چند گیاه خاص هر چند به ندرت پیش می‌آید اما به هر حال ممکن است مصرف کنندگانی با آن مواجه شوند.

تداخل دارویی

آبمیوه سیب می‌تواند میزان جذب داروی فکسوفنادین (آلرژن) و اثربخشی آن را کاهش دهد.

کاربرد در طب قدیم

کاربرد در طب قدیم
  • سیب ترش را در قدیم برای درمان نقرس و بیماری های عصبی استفاده می کردند.
  • در طب سنتی سیب ترش را برای درمان اسهال، تب و تهوع و برای تقویت معده به کار می برند و گفته می شود این میوه برای افراد گرم مزاج بسیار مفید است و کسانی که سردمزاج هستند باید سیب شیرین بخورند. 

منابع